17. november 2015

Aberdeen Asset Management står bag de kreative forretningsideer med sponsoratet af Creative Business Cup, der afvikles i København den 17. og 18. november. Her kåres de bedste kreative forretningsideer fra hele verden i en konkurrence, hvor også investorer og iværksættere sættes i stævne. Aberdeens Head of Brand, Piers Currie, er en del af juryen.

Når Creative Business Cup løber af stablen den 17. og 18. november i København bliver det med Aberdeen Asset Management i ryggen. Den globale konkurrence på kreative forretningsideer udspringer fra Danmark, men har vokset sig til et globalt iværksætterbrand med nationale konkurrencer i en lang række lande.

I november mødes over 400 iværksættere med deres ideer i hånden til en dyst om at blive den bedste. Over to dage dyrkes entreprenørånden til den årlige event, hvor iværksætterne får bedømt deres ideer og får sparring til at komme videre med at opbygge en forretning. Der vil mellem de mange indlæg og præsentationer ligeledes blive rig lejlighed til at netværke med investorerne, hvor 200 europæiske 'business angles' og investorer sideløbende er samlet.

Aberdeen Asset Management er som en af Europas største kapitalforvaltere interesseret i nye investeringsmuligheder verden over, og ser Creative Business Cup som en vigtig platform i forhold til udvikling af nye virksomheder. Fra Aberdeen deltager Piers Currie, Head of Brand, som en af talerne og som medlem af juryen, der skal udpege de mest kreative ideer. For ham spiller denne konkurrence en særdeles vigtig rolle.

”Erhvervslivet behøver en stærk fødekæde af ideer til at opbygge virksomheder ud fra. Som investor er der ligeledes brug for disse nye input og for kreative personer, der kan danne grundlag for nye vækstvirksomheder i fremtiden. Derfor ser Aberdeen også Creative Business Cup som en hyldest til iværksætteriet og de bæredygtige forretningsideer, som vi meget gerne støtter op om", siger Piers Currie.

Foruden at kåre de bedste kreative projekter, har Aberdeen taget initiativet til, at der sættes fokus på kvindelige iværksættere. Det sker med en paneldebat, hvor en række fremtrædende kvinder i juryen og konkurrencen diskuterer kvinders rolle og muligheder i erhvervslivet. Paneldebatten er en del af konferencen tirsdag den 17. november, og fra Aberdeen deltager Eva Riedel, Head of Communications & Marketing.

Aberdeen er i forvejen dybt engageret i spørgsmålet om ligestilling, og med initiativet Backroom2Boardroom i Danmark faciliterer man et netværk af ledende kvinder med det formål at hjælpe andre kvinder på vej og at vise gevinsten ved ligestilling og diversitet i det øverste ledelseslag.
Læs mere på: backroom2boardroom.com.